Reisebrev Perth september 19-3

Reisebrev fra Perth, Australia 25. september 2019

Perth er hovedstaden i vest-Australia, og her har vi nå vært i over to måneder allerede. Vi er seks studenter fra Lovisenberg som er her dette semesteret.

Vi bor på litt forskjellige deler av byen, to stykker bor på Joondalup campus, tre stykker bor på Mt Lawley campus og én leier en leilighet i by’n. Forelesningene foregår online og så har vi skoletimer i etterkant som kan minne om LDH sine læringsgrupper. Disse timene foregår på Joondalup campus.

Reisebrev Perth september 19

I skrivende stund er vi i praksis. Vår praksis er litt annerledes enn den de andre studentene her har, ettersom de kun skal ha fire uker mens vi er ute i seks uker. Vi er i praksis i psykisk helsevern på Marian Center i Leederville. Vi har 8-timersvakter fem dager i uka. Det er et relativt rolig miljø med kun frivillig innlagte pasienter på sykehuset. Angst og depresjon er hoveddiagnosene vi møter i denne praksisperioden.

Vi skriver og leverer oppgaver på lik linje som de andre sykepleierstudentene her på Edith Cowan University. Ettersom vi har hele semesteret i Australia skal vi også ha eksamen her på slutten av semesteret. Emnene vi tar skal tilsvare de emnene vi ellers ville hatt hjemme i Oslo. Vi tar «Professional nursing practice», «Evidence based practice», «Older adult health» og «Community healthcare». I løpet av semesteret er det innleveringer i emnene og så avslutter vi semesteret med eksamen i to av dem.

I tillegg til å være på skolen ønsker vi å se og oppleve så mye som mulig mens vi er her, og i tiden etter vårt semester er ferdig. Helgene går til dagsturer og «roadtrips» (samt en liten «piss up» i ny og ne). Varmen begynner også å komme nå, så ser frem til helger på stranda.

Hilsen Caroline, Karianne, Elvira, Danielle, Julie og Maren!

Reisebrev fra Perth september 19-5