Oppmøte Lovisenberg diakonale høgskole

Info til deg som begynner på bachelorgrad i sykepleie ved LDH høsten 2017

Vi har samlet kort informasjon om den første dagen på sykepleiestudiet, og annet praktisk som er nyttig å vite.

Alle nye studenter mottar et velkomstbrev som inneholder mer detaljert informasjon om tiden fram til studiestart og de første ukene av sykepleiestudiene.

Før studiestart må du takke ja til studieplass på Samordna opptak. Lurer du på noe har Samordna opptak en liste over Ofte stilte spørsmål.

Når du har fått tildelt studieplass kan du søke studielån hos Lånekassen om du trenger det, jo tidligere du søker jo raskere er saksbehandlingen. For å få utbetalt ditt studielån må du først møte opp første studiedag og registreres som møtt hos oss. Først da får du koden til StudentWeb hvor du kan betale semesteravgiften. Når semesteravgiften er betalt vil Lånekassen automatisk overføre studielånet til din konto etter noen dager. Les mer om dette på Lånekassens sider.

Husk å søk om politiattest slik at du har den klar til innlevering første studiedag.

Velkomstbrev

Her kan du lese velkomstbrevet til nye bachelorstudenter.

Du kan søke i timeplanen din allerede nå

Linken under viser programmet for 15. august, første studiedag. Store deler av undervisningen er også lagt inn i timeplanen, så det er fult mulig å ta en titt på hva du skal lære om i løpet av året.

Klikk her for å se på timeplanen for BiS17, nytt bachelorkull høsten 2017.

Last ned Studentbevis-appen

Du må ha fullført semesterregistreringen på StudentWeb og betalt semesteravgiften for det nåværende semesteret for at appen skal være gyldig, dette gjør du etter studiestart 15. august, men du kan laste appen ned så raskt du vet at du skal begynne å studere.

Appen er tilgjengelig på App Store og Google Play.

Pensum

Første semester er det to emner i bachelor i sykepleie. Du kan vente med å kjøpe bøker til disse emnene til etter studiestart. Det blir salg av bøker på høgskolen i løpet av de første ukene av studiet.

Kom i gang med læringsplattformen Canvas

Vi har laget et åpent kurs i den læringsplattformen du kommer til å bruke i løpet av studietiden. Den heter Canvas og kurset finner du her.

Studentliv

Som student så blir du innmeldt i en velferdsordning. Denne gir deg tilgang til studieveileder og samtaler med studentprest. Helsetilbud som psykolog, refusjonsordninger ved tannlege- og fastlegebesøk. I tillegg tilbyr vi barnehageplass, treningsfasiliteter og bolig. Les mer her om velferdsordningen LOS (Lovisenberg Studentvelferd).

Om du ikke har gjort det enda inviteres du til å gjøre deg kjent på ldh.no/student. På disse sidene ligger informasjon om våre veiledningstilbud, utvalg og organisasjoner studenter kan delta i, samt informasjon om praksis og eksamen.

Første studiedag: Velkommen til oss!

Når du ankommer Lovisenberg diakonale høgskole første studiedag tirsdag 15. august vil du først bli registrert i velkomstteltet utenfor høgskolebygget, husk ID!

Dagen avsluttes med at nye studenter plasseres i faddergrupper.

Bussbeskrivelse

Studentparlamentet ved LDH ønsker deg velkommen til LDH

Studentparlamentet (SP) ivaretar studentenes interesser. En gang i måneden har vi et møte hvor saker som angår studentenes studievilkår og trivsel blir tatt opp. SP er bindeleddet mellom skolens ledelse og studenter, samt studentene imellom.

"Vi i Studentparlamentet ønsker deg hjertelig velkommen som ny student ved skolen vår, og vi gleder oss til å bli kjent med deg!"

Studentparlamentet ved LDH 2017.