Psykisk helse

Studentarrangement i kantina: Verdensdagen for psykisk helse

Studentparlamentet ved Lovisenberg diakonale høgskole ønsker i samarbeid med Lovisenberg studentvelferd (LOS) å markere verdensdagen for psykisk helse med et hyggelig arrangement for alle studenter.

Tirsdag 10. oktober klokka 18:00 blir kantina på Lovisenberg pyntet til en kveld med flotte innslag fra kjente underholdere, suppe, snacks og mingling.

Om underholderne

Sofie Frøysaa er standup-komiker, foredragsholder og gir ut sin første bok til våren. Hun reiser rundt med soloshowet, «Ambisiøs og deprimert», et show som handler om å vokse opp med to mødre i Bibelbeltet når man har Tourettes syndrom. Frøysaa er et friskt pust i komikerverden, og med sin skarpe og uredde stemme belyser hun samfunnsspørsmål på en underholdende og engasjerende måte.

Sofie Frost er skuespiller og slampoet, hun bruker mye av seg selv i diktene sine som er ærlige, rå og provoserende. Hun var finalist til Sex og Samfunn sin Skamløspris 2017 for at hun bruker kunsten til å sette fokus på tabubelagte temaer som vold og overgrep mot kvinner og psykisk helse. Hun er mest kjent for sine slampoesivideoer for blant annet Kreftforeningen og Nrk.

Om verdensdagen for psykisk helse

Verdensdagen for psykisk helse er Norges største opplysningskampanje for psykisk helse, og en dag som skaper åpenhet og gir kunnskap om nettop det – vi har jo alle en psykisk helse! Årets tema for verdensdagen er «noe å glede seg over». Det kan være å glede seg til noe som skal skje i fremtiden, gleden av å glede andre eller glede seg over noe som allerede har skjedd.

For mer informasjon om verdensdagen for psykisk helse se her:

www.verdensdagen.no

For Facebook-event se her:

Facebook.com/events

Vi ønsker alle velkommen og gleder oss masse!