Fadderuke

Studentmiljø ved LDH

På LDH blir du allerede fra første studiedag tatt godt i mot av faddere og inkludert inn i et aktivt studentmiljø.

Ny student på LDH

I fadderuken vil du bli godt kjent med nåværende og nye studenter, samt høgskolen og Oslo som studentby. LDH holder til på St. Hanshaugen, en grønn lunge sentralt i Oslo. Det vil være flere aktiviteter gjennom hele uken som quiz, fester og rebusløp.

Allerede ved innregistreringen første studiedag blir du del av en læringsgruppe med studenter du vil følge undervisningen sammen med resten av studieåret.

Holmenkollstaffetten studenter

Et sosialt miljø med studentengasjement

Lovisenberg diakonale høgskole er en liten høgskole med et tett sosialt miljø. Vi har flere studentdrevne organisasjoner og utvalg som sørger for aktiviteter og sosiale arrangementer for alle studenter allerede fra studiestart. De jobber for å skape møteplasser hvor man som ny student kan bli kjent med studentmiljøet. Du har i tillegg mulighet til å engasjere deg ved å ta et verv i en av disse.

Sosialen

Sosialen er en studentforening som bidrar til godt studentmiljø ved høgskolen. De arrangerer jevnlig store og små treffpunkt for alle studenter som f.eks ettermiddagstur i Oslomarka, de stiller lag på Blålysquiz og inviterer til stipendpils. I tillegg har det blitt arrangert turer til blant annet Sjoa, Besseggen og Hemsedal.

Info om arrangementene finner du på Sosialen LDH på Facebook.

Sosialen på tur

LOS trening

Gjennom LDHs egen velferdsordning LOS arrangeres fellestreninger som fotball, volleyball, dans og eksamensyoga. Studentenes ønsker og deltakelse er drivkraften bak de ulike tilbudene. Les mer om LOS sine velferdstilbud her.

LOS - trening

Prosjekt NEO

Prosjekt NEO er et studentdrevet frivillig initiativ som jobber med bistandsrelaterte spørsmål. På nåværende tidspunkt jobbes det mot å sikre vanntilførsel til en barneskole i Tanzania. Les mer her.

Det arrangeres også loddsalg og andre aktiviteter for å støtte prosjektet. I mars ble det arrangert bistandsløp til inntekt for prosjektet i Tanzania, med en etterfølgende feiring.

Bistandsløp Prosjekt NEO

Studentparlamentet

Studentparlamentet ved LDH ivaretar det lokale studentpolitiske arbeidet. Studentparlamentet er til for at studentene skal bli hørt i saker som gjelder deres skolehverdag, enten det gjelder kvalitet på studietilbudene, inneklima, sosiale forhold eller lignende.

Råd og utvalg ved høgskolen

Ved å sitte i organer ved høgskolen, har du en fin mulighet til å påvirke. Du finner en oversikt over forskjellige råd og utvalg hvor studentene er representert på vår nettside.